hund og frokost

Hei!

Jeg har valgt å starte blogge igjen! Jeg kom ut fra sykehuset for ca. 2 mnd siden, og mye har skjedd etter det. Jeg har blant annet fått meg hund, Ziva. Hun er en 17 uker gammel chihuahua valp, og er bare nydelig. I dag skal vi på hundekurs, og vi øver på blant annet på sitt, bli og ligg. Jeg kjenner at dette er en tålmodighetsprøve, men litt om litt får hun til triksene sine. Nå er det ut på tur i bånd som er nytt og utfordrende, og det å bli stueren er en pågående greie.

Ziva 17 uker.

FROKOST

Jeg jobber mye med meg selv om dagen, og det går ut på å lage rutiner og en hverdag som jeg trives med. Jeg er super glad i denne smoothien, og nøtter er bare super digg!

Smoothien er:

  • noen spinatblader
  • 1 stk banan
  • 1 stk avocado
  • eplejuice (fyll opp flasken til nesten fullt)

 

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke drikker smoothie hver dag. Noen dager syns jeg det er godt med yoghurt og bær + nøtter. En variant er: vanilje yoghurt, tranebær og valnøttkjerner.

(PS. Digg å hakke opp valnøttene og tranebæren)

Jeg har nemlig aldri vært fan av brød til frokost, eller knekkebrød. Jeg klarer bare ikke få det ned. Jeg må enten ha noe søtt eller en smoothie. Jeg føler på den måten at jeg får en bedre dag! Kan hende dette bare er oppi hodet mitt, men jeg føler det er best sånn. Til lunsj spiser jeg brød-mat. Morsom greie egentlig det med brød. I Asia er kulturen å spise grønnsaker og supper. Jeg husker jeg savnet brød så sykt når jeg var i Asia. Og brunost!

Jeg håper jeg får til å blogge daglig, noen dager går det litt fort må jeg innrømme. Jeg hadde en blogg for noen mnd siden, men sykdom kom i veien. Jeg har savnet det siden så derfor tar jeg det opp igjen!

I dag skal Ziva og meg på hundekurs. Dette er et kurs for valper, og er med på å bedre oppveksten deres. Jeg har kun vært der en gang, så det blir spennende å se hva som er på planen i dag. Jeg har ingen forventninger til henne, men håper vi får til et bra samarbeid. Jeg har ikke tenkt på lunsj enda, det går i ett om dagen. Jeg har vært hos pappa (Ziva sin bestefar) og drukket kaffe og pratet litt. Jeg kjenner det er mange ting jeg gleder meg til i sommer, og etter en lang og kald vinter er det bare å nyte de fine dagene med sol.

Krysser fingrene for en fin sommer!

<3 Ingrid

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg