hello

Hello

Jeg syns ukene går så fort! Jeg kan enda huske snø og kulde! Jeg syns det er veldig deilig å slippe å fyre opp varmen her hjemme, og ha lengre dager med lys. Jeg er på et sted her i livet som er på stedet hvil. Jeg føler jeg må bruke tiden for å komme meg igjen etter en ny sykdoms runde. Det tar veldig på kroppen, og det eneste som hjelper er å ta det med ro. Jeg har en bipolar sykdom. Det er ikke akkurat noe jeg hadde sett for meg at jeg skulle takle. Nå er det da sånn, og det jeg kan gjøre er å fokusere på å bli frisk.

Når jeg nå er på stedet hvil finner jeg mange gleder som jeg ofte tar for gitt. Den kaffen, den tiden med egen pleie, og den middagen. Det går ofte fort i en hektisk hverdag, og det er viktig å ta noen pauser innimellom for å kjenne på disse øyeblikkene. Jeg er opptatt av å ha en så god hverdag som overhode mulig, for det er flest hverdager.

Å kunne glede seg over dem er en kunst!

Jeg våknet alt for sent i dag, og det var det jo en som merka, nemlig Ziva. Jeg har spist frokost, og luftet Ziva. I dag er det ingen store planer, men jeg har tenkt å rydde og holde på hjemme. Vaske klær blant annet. I sommer er planene så å si klare. Det blir en tur til Frankrike! Det er diskutert frem og tilbake med kjæresten (Cato) om vi skulle ta en tur til Spania, men siden det er meldt så fint vær her hjemme så ønsker vi å bruke mesteparten av tiden her hjemme. Så ja, det scrolles og scrolles for å finne hotell eller bed and breakfast som ligger i Paris. Jeg har aldri vært i Frankrike så dette blir en opplevelse for livet! Og det er ganske ålreit å ha noe å glede seg til!

Jeg må bare si hvor fornøyd jeg er med klippen jeg fikk her noen uker siden. Jeg hadde jo pannelugg for en stund siden (som jeg klipte selv), og resultatet ble ikke noe pent når jeg bestemte meg for å droppe luggen. Så det var deilig å få klipt håret. Jeg tok av 5 cm og klipte korte bangs. Veldig fornøyd! Min opprinnelige farge er kommunegrått (som jeg tror er blitt mørkere med årene). Jeg farger håret ca hver 2 mnd med en farge som er svart. Jeg gjør dette selv hjemme, og er veldig fornøyd med hvordan det ser ut nå. Jeg får noen innfall innimellom… Jeg blir noen ganger lei, og tenker å klippe av håret, farge det blondere osv. Jeg har slått meg til ro nå med fargen og lengde, og har heller tenkt at jeg kan ha forskjellige frisyrer istedenfor å gjøre noe veldig dramatisk, sånn som å farge eller klippe. Jeg er jo fornøyd så hvorfor tenke på å gjøre noe?! Hodet mitt noen ganger…

Nå er snart 17. mai her, og jeg gleder meg til å gå i gatene, se tog og spise is. Jeg har valgt å holde lavt budsjett i år så det blir en kjole jeg har hengende i skapet for anledningen (jeg har dessverre ikke bunad som jeg veldig ønsker meg). Jeg hørte det var meldt regn, men håper dette været snur! Den samme helgen får jeg besøk av stesøster, og gleder meg masse til å se henne igjen! Kanskje det blir noen utflukter med broren min! Får se:) Jeg syns det er så hyggelig å bruke tid med familie, og jeg setter så stor pris på hele familien min. Tanter, onkler, stesøsken og foreldre, dere gir meg så mye støtte og kjærlighet og jeg kan ikke sette ord på hvor mye det betyr for meg.

For å snakke om noe helt annet! Musikk! Jeg er så positivt overrasket over bidraget i Eurovision i år! Fra Norge altså! Uansett, så må jeg legge til at Sverige også har et veldig bra bidrag! Loreen er jo bare sinnsyk på scenen, og for en stemme! Jepp, tattoo er lagt til i spillelista. Jeg hører ganske mye på musikk, og har drevet med dans i mange år. Jeg hører mye på Rnb, men også gammel house musikk. Jeg savner den musikken! Det er den jeg er oppvokst med, men det lages ikke slike sanger lenger noe jeg syns er synd. Jeg mener sanger som: Cry for you av September, L’amour toujours av Gigi D`Agostino og La Passion av De Lancaster…the list go on! Jeg tok meg selv i det i dag. Jeg hadde det ganske kjipt midt på dagen i dag, og jeg skrudde på en sang… Og hele dagen bare snudde. Jeg gjorde dette veldig ofte før, men jeg har ikke vært så flink til dette i senere tid. Så det å sette på en bra låt når humøret er nede er så bra!!

<3 Ingrid

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg